sunnuntai 30. lokakuuta 2016

Tervehdys täältä nukkelan viereltä



Tervehdys Tuomenoksan talosta , ovat päiväkahvilla,
vähän lepoa kun päivä oli niin hulinaa.
Siivooja  pölyröi ja laittoi kodin kuntoon ja
 apumies laittoi heidän uuden kristallikruunun kattoon. 
Se on ollut kauan hakusessa ja nyt tuli.
Viola ja Ensio ovat pikkuisen vanhanaikaisien esineiden ystävä.
Kun ovat tuollainen vanhempi pariskunta, heille sopivaa on.
Eihän kaikki voi olla samanlaisia ja erilaisuus on rikkaus.



Kirpparilta löysin pieniä valkoisia keraamisia suojaruukkuja.
Multaruukkuja en voi kun astma ei tykkää niistä.
Ostin tälläisiä silkkisiä SantPauleja ja sopii meille vaihteeksi.


Moni on jo ihmetellyt missä minä olen kun kirjoituksia ei ilmaannu.
Olen vähän virkkaillut isoäidin neliöitä joista sitten teen jotakin.
On helppoa ja pientä ettei kädet kipeydy.


Ukko-kulta yllätti minut ja lähdimme minun synttäriä Vaasaan juhlimaan.
Samalla kävimme Jugend taidetta ja esineitä katsomassa
Tikanojan Taidekodissa, mielenkiintoista oli.
Kävimme myös enoani ja hänen vaimoa tapaamassa ja
saimme viettää riemullisen päivän heillä.
Kiersimme myös Vaasan kauppoja ja kirppareita joten
sieltä löytyi myös jotain pientä kotiimmekin.

Kävimme myös katsomassa elokuvaa 'Tyttö nimeltään Vappu'
suosittelen se kannatti katsoa.


Siivousta olen nukkelan kaapeissakin tehnyt enempikin ja 
otimme kuvat kun saimme nämä nuket kaappiin takaisin.
Nyt olen laskenut jotta olen tehnyt sata nukkea pienin n.5 cm ja 
isoimmat 60 cm  ja yleisin koko on tuo 40 cm.

Vielä on nukkekoti nukkien aihioita joita pitäisi saada tehtyä.
Sitten taitaa minun nukenteko loppua kun
jo nyt on vaikeuksia kun kaikki sormenpäät ovat puoli tunnottomia.
Se on kiusallista kun pudottelen tavaroita  yhtenään.
Välillä aiheutan kamalaa kolinaa koko taloon,
vaan sille ei voi mitään. Sanoisin jotta olen 'mämmikoura' nyt.

Kiitos käynnistänne ja kommenteista ♥
Lokakuu loppu ja samoin kesäaika ja alkaa marraskuu,
kylmää on luvattu ja jopa lunta.
Toivotan kaikille mukavia päiviä ja taas tavataan täällä.

T. Sirkkis

13 kommenttia:

  1. Tuomenoksan talossa näyttää hyvin viihtyisältä.
    ♥Paljon onnea sinulle Sirkkis syntymäpäivän johdosta♥ ja mukavia päiviä myös:)

    VastaaPoista
  2. Mukavan yllätyksen miehes järjesti, Paljon myöhästyneitä Onnitteluja >3 Olet sinä vaan nukkeja ahkeroinutkin ja kaikkea muutakin :)

    VastaaPoista
  3. Onnea sadan nuken johdosta, on se aikamoinen määrä.
    Minäkin olen alkanut pudotella tavaroita, taitaa siis olla ikäjuttu, joten ei olla huomaavinamme :-)
    Oikein hyvää marraskuuta ja lämpöisiä hetkiä!

    VastaaPoista
  4. Paljon onnea syntymäpäivän johdosta. Mukava, että teillä oli hauskaa. Se ei sitten niin hauskaa olekaan, jos kädet ovat menneet huonommiksi, ettei enää niitä sieviä pieniä juttuja pysty tekemään. Vai että sata nukkea!! Olet saanut paljon aikaan!

    VastaaPoista
  5. Viihtyisältä näyttää tuomenoksan kodissa. Onnea syntymäpäiväsi johdosta Sirkkis.♥

    VastaaPoista
  6. Kyllä on Tuomenoksan pariskunnalla viihtyisää, mukava on päiväkahvilla istuskella ja ihailla uutta komeaa kristallikruunua!

    VastaaPoista
  7. Kivat Tuomenoksat. Koska aiot kirjoittaa heistä vaikkapa kirjan tai näytelmän?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei minusta ole kirjoittamaan kirjoja. vaikka on moni toivonutkin. Alussa kun aloitin nukkekotia laittamaan niin kertoilin heidän tarinaansa. Talon asukkaat ovat minun tekemiä henkilöitä. Monen takaa löytyy tositarina. Olen rakastanut kuunnella vanhojen sukulaisten kertomuksia elämästään ja sitten olen niistä kirjoittanut tarinan tavallaan piilossa , en halua sukulaisteni ja ystävieni yksityisyyttä loukata. Onneksi palaute on ollut hyvää. Moni todellisista henkilöistä istuu jo pilvenreunalla. Minun joulun tarina täällä muutaman vuoden takaa sai paljon hyvää palautetta. Sen osasin kirjoittaa aika selkeästi.Terkuin Sirkkis

      Poista
  8. Precioso rincón con sus dos personajes. Todas las muñecas son preciosas, feliz semana:-)

    VastaaPoista
  9. Hurmaava nukkekoti!!
    Lempeää syksyn jatkoa täältä Mantelilaaksosta!

    VastaaPoista
  10. Tuomenoksat ovat ihania henkilöitä . Kiva oli taas kipaista heidän luonaan !

    VastaaPoista
  11. Tuomenoksan talo on mahdottoman hieno. Kaikki pienet esineet ovat hurmaavia. Olet taitava noiden nukkien kanssa. Määräkin on huikea. Voisit pitääkin tasalukujuhlat. Synttärionnittelut sekä kivuttomien päivien toivotukset!

    VastaaPoista
  12. Viihtyisältä näyttää tämä koti. Mukava siivotussa kodissa on päiväkahvit juoda.
    Kiva kuulla että viihdyitte täällä Vaasassa =)
    Mukavaa alkanutta marraskuuta !!

    VastaaPoista

Kommentti julkaistaan tarkastamisen jälkeen. Kiitos käynnistä.

Nyt alkaa blogitauko .

Voi te kaikki ihanat blogi ystäväni ♥ Joudun nyt toistaisesti pitämään taukoa täältä. Olen sairastanut keuhkokuumeen ja se romahdut...