perjantai 26. helmikuuta 2016

Juhlava lady


Tämän iltapuvun olen tehnyt silkistä, pienin pistoin.
Hidasta oli johtui kankaan vaikeesta ompelemisesta, kuin karkulainen
 minun näpeissä, niin liukas ja helposti purkaantuvaa.
Puvun pehvanpäällä alusasussa kohotustyyny jolla tuo laahus saatiin 
pysymään kauniissa linjassa.


Puvun idean sain sellaisesta entisajan naisten iltapuvuista.
Minulla on muutamia vanhoja kirjoja vaatetuksista,
1800 luvusta eteenpäin ja teatteripuvusteista myös.
Ukko-kulta on niita aikoinaan minulle löytänyt, aarteita.


Hän on Mona lady posliinia pää ,kädet ja jalat.
Osat maalasin syksyn nukkekurssilla ja
kangasvartalon tein kotona ja koko vaatetuksen nyt.
Pituutta on 30 cm 

Tänään päivä kirkas vaikka kokoajan sataa lunta ja pakkasta 4 astetta.
Viikko on vierähtänyt ommellen ja yhdet räpikkäät tein myös.
Minulla on noita ohuita lankoja jonkin verran ja yritän 
tehdä niistä itselleni sellaisen jämälanka vaatteen.
Olen ohjeita vilkuillut ja kokeilen koukuamalla jos onnistuu,
muussa tapauksessa virkkaan.

Nyt alkaa tämä keski-Suomi lomailemaan ja 
lapsia ulkoilee vähän enempi lähistöllä ympäristössämme.
Voikaa hyvin ja kiitos käynnistänne ja kommenteista.
Terkuin Sirkkis


15 kommenttia:

  1. Onpa kaunis iltapuku ja kangaskin on kaunista. Ja vielä nukkekin!!

    VastaaPoista
  2. Todella kaunis Mona, puku on niin hieno, että kelpais mihin tahansa juhliin :)

    VastaaPoista
  3. Johan on hieno puku Mona leidillä. Kullä sinulla on näppärät sormet :-)

    VastaaPoista
  4. Miten eleganttia! Monan tyyliin niin sopivaa tyylikkyyttä. Ihana ulkoilusää tänään ja linnut lauloivat titityytä kilpaa.

    VastaaPoista
  5. Hieno lady vaikka minkälaatuisiin juhliin :-)

    VastaaPoista
  6. Ihana neito juhlapuvussaan. Silkki onkin tosi vaikea ommeltava.

    VastaaPoista
  7. Ihastuttava. Ihmettelen noita pienen pieniä pistoja, joilla ompelet vaatteet nukeille. Minulle näyttää villapuseron kokoon ompelu tuottavan harmaita hiuksia.
    Täällä olisi keskisuomalaisille kaunista keliä ja luikkaita lumia hiihtelyyn.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minulle nuo isot työt on vaikeita ja kene ompelu myös. Pienellä neulalla käsin on minusta mukavaa ja ei vaadi voimaa.

      Poista
  8. Nättinä on lady juhlapuvussaan ☺

    VastaaPoista
  9. Kaunis ja todella upea puku. Sopii juuri tälle tummatukalle.

    VastaaPoista
  10. Komea luomus! Hyvää naistenpäivää!

    VastaaPoista

Kommentti julkaistaan tarkastamisen jälkeen. Kiitos käynnistä.

Nyt alkaa blogitauko .

Voi te kaikki ihanat blogi ystäväni ♥ Joudun nyt toistaisesti pitämään taukoa täältä. Olen sairastanut keuhkokuumeen ja se romahdut...