torstai 28. tammikuuta 2016

Hidasta mutta valmistakin


Heippa ja en ole kerennyt mitään saamaan valmiiksi kuin vasta eilen.
Veruskalle tein vaatteet ja neuloin villaliivin.


Pää on Martta nukke - pulabebe ja
vartalo keinonahkaa ja ja punaisen saapikkaat paperimassa
jotka on maalattu, hyvin vanha tuo vartalo ja pää puuttui.
Ostin kauan sitten antiikkimarkkinoilta ja nyt tein pään siihen
Tuli mielestäni ihan mukava nukke ja sopii myös leikkiin.


Puna saappaisia nukkeja valmiina.


Olen yritellyt muutakin neuloa vaan pikkuisen hidasta tuon
 käteni kipuilun vuoksi.
Kirpparilta löysin kauniin ohuen langan ja huivia on tulossa,
ei tietoa mille talvelle sen saan neulottua valmiiksi.
Selvästi käsi kestää pieniä ja keveitä tekemisiä.
On minulla nuken mekkoon tarvittavat langat,
meinään kokeilla onnistuuko.

Minä olen sellainen jotta pitää olla käsille puuhaa,
muuten oon kuin kipee kissa.
Mandaloita olen väritellyt vaan just' yhden saan valmiiksi
sitten on pakko huilata.

Talvi jatkuu leutona ja lunta satanut koko aamupäivästä asti.
Onneksi ne kamalat pakkaset loppui, toitaiseksi.

Kiitos käynnistänne ja kommenteista ja
mukavaa talviaikaa kaikille.
Terveisin Sirkkis

9 kommenttia:

  1. Niin söpöinen taas. Aivan ihanat vaatteet. Sadetta riittää ja sehän on hyvä istua sisällä tekemässä ihania juttuja.

    VastaaPoista
  2. Mahottoman nätti nukke! Mistä sait mallin liiviin vai keksitkö itse?
    Minulla on taas hauskaa, kun piirrän kuvia uuteen kirjaan. En minä mikään taiteilija ole ja kuvat ovat kömpelöitä, mutta olen ihan täpinöissä!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo liivi on minun oman idea , ei se kovin kummoinen ole. Se on kudottu yhtenä kappaleena , siis ei ole saumoja.

      Poista
  3. Söpö nukke ! Ja niin kivat vaatteet!
    Neuleesta tulee kaunis. Tsemppiä kipujen kanssa!

    VastaaPoista
  4. Somat nuket kauniine asuineen ☺

    VastaaPoista
  5. Kaunis neulottu liivi ja ihanat nuket:)
    Paranemisia sinulle, kipeät kädet ovat harmittavia. Minulla tahtoo aina välistä, käden jänteet tulehtua ja eivät millään sitten tahdo parantua.
    Ihanaa viikonloppua sinulle.

    VastaaPoista
  6. Nukke on kaunis ja vaatteet ihanat. Kaunis huivikin on tuloillaan.

    VastaaPoista
  7. Nuket ja asut hurmaavat kauneudellaan. Pienissä vaatteissa on näpräämistä, toivottavasti kätesi eivät rasitu liikaa. Huivia ei hetkessä kudo kukaan, mutta kiireetön käsityö on mukavin :-)

    VastaaPoista
  8. Komian kaunis ja taidokkaasti olet tehnyt.
    Sävy sävyyn ☺

    VastaaPoista

Kommentti julkaistaan tarkastamisen jälkeen. Kiitos käynnistä.

Nyt alkaa blogitauko .

Voi te kaikki ihanat blogi ystäväni ♥ Joudun nyt toistaisesti pitämään taukoa täältä. Olen sairastanut keuhkokuumeen ja se romahdut...