sunnuntai 27. syyskuuta 2015

Nukkeilua ja oopperaa


Hän on Thilda ja nuken muotoiluvalut ovat Sirpa Ala-Loukon.
Nukke on n. 43cm pitkä ja paperimassaa vartalo kangasta.
Olen maalannut nuken 2012-13 ja sitten tuli tauko
nukkeiluun, nyt olen tehnyt vartalon ja vaatteet valmiiksi.
Samoilta ajoilta on kaksi nukkea jotka nyt ovat melkein valmiit
niistä kuvia ensikerralla.
Päätin jotta nyt teen kaikki nuket jotka ovat keskeneräisiä valmiiksi.


Minä olen hidas ompelija ja mekkoa tein muutaman viikon.
Tuo helmikirjonta oli vasta opettelua, ehkä siihenkin opin
Peruukit vei myös aikaa ovat minun sormille jo hankalia.
Thildalle oli kengät hankittuna, en tykännyt on hankittava uudet.


Tässä alusvaatteissaan ja ilman tukkaa.


Olimme taas ooppera elokuvaa katsomassa ja
syksyn ensimmäinen oli Verdin 'AIDA'
Se oli live kuvattu Ausralian operan esityksessä Sidneyssä.
Hurmaava esitys ja puvustus sekä lavasteet olivat
saaneet vähän modernimman muodon.
Nautimme todella siitä esityksestä paljon.
Minusta tuo Ausralian operan ulkoilmalava on maailman upein.

Kiitos ukko-kullan onnitteluista.
Kiitos käynnistänne sivuillani ja kiitos kommenteista.
Syksy on saapunut , ruskaa jo paljon ja sää kolean tuntuista.
T. Sirkkis



15 kommenttia:

  1. Nukke on niin söpö mutruhuuli! On niin kiva katsoa sinun aikaansaannoksiasi, kauniita kun ovat.
    Syksy se on täälläkin, joka päivä sataa ainakin vähäsen, etten pääse puolukkaan.

    VastaaPoista
  2. Kaunis nukke, oopperassa olen vain muutaman kerran käynyt. Mukavaa syyskuun viimeisiä päiviä:)

    VastaaPoista
  3. Oi, kun on kaunis nukke taas saamassa viimeisiä pintasilauksiaan.
    Tuota neitosen ilmettä katsoessani, huomasin hänellä olevan samanlainen suun ilma kuin meidän yhdellä iippalaistytöllä.
    Täällä ei ruska ole väriloistoaan esitellyt. Vaahteran lehdet ovat vielä täysin vihreät. Odotan väritystä, että pääsisi tekemään ruusuja.

    Mukavia syyskuun viime päiviä!

    VastaaPoista
  4. Voi kuinka suloinen nukke ja niin kaunis mekkokin. <3Oopperaesitys varman todella mahtava elämys!

    VastaaPoista
  5. Kyllähän tuollasen nuken tekemisessä hommaa on, niin pieniä ovat kangaspalat joita yhteen liittää. Lopputulos on upea.

    VastaaPoista
  6. Ihana nukke. Tuo mieleeni erään tytön...

    VastaaPoista
  7. Niiin kaunis nukke ja upeat vaatteet yllä!
    Mukavaa alkavaa viikkoa sinulle :)

    VastaaPoista
  8. Ihana nukke!!! Pidän kovasti nuken ilmeestä ja hiuksista. Suloisesta puvusta myös. Olet sinä vaan aika velho, vaikka sormiasi valitat.
    Saisipa tällaisen nuken itsellekin, aah...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minun sormet on väkkärät kuin merituulien pieksemän männyn oksat. Pahinta on kun tunto on huono ja puristusvoima heikko. Siinä syy miksi olen hidas ompelija.

      Poista
  9. Taidokkaasti olet kirjaillut ja ommellut tytön mekon !

    VastaaPoista
  10. Silmiä hivelevän kaunis nukke ja puku aivan ihana. Harmi kun sormet menevät mutkille, se ei ole mukava asia. Minä en taitaisi saada suorillakaan sormilla noin kaunista aikaan :-)

    VastaaPoista
  11. Kyllä on ihana Thilda. Ja niin hienot, upeat vaatteet. Minulla on tuo nukkeprojekti ollut taustavireillä jo pitkään. Odotan aikaa.

    VastaaPoista
  12. Kauniisti tehty nukke. Sinä olet supertaitava. Sirpan muotoilut ovat persoonallisia ja ilmeikkäitä, tykkään kovasti.

    VastaaPoista

Kommentti julkaistaan tarkastamisen jälkeen. Kiitos käynnistä.

Nyt alkaa blogitauko .

Voi te kaikki ihanat blogi ystäväni ♥ Joudun nyt toistaisesti pitämään taukoa täältä. Olen sairastanut keuhkokuumeen ja se romahdut...