sunnuntai 26. heinäkuuta 2015

Pieni kesämatka.

Tervehdys Iittalasta ja sen naivistisen taiteen näyttelystä.
'Emäntä on myöhässä' / Sergei Arhipov'in työ.
Tämä sai minulta ison ilonnaurun, ehdoton suosikkini.

Ystäväni ja sukulainen kerää sammakoita, tässä hänelle kuva.
'Selfti' / Kia-Maria Aho'n työ

Ihanan kummallinen hevoskulho / Dargira Pyregaite'n työ.

Minä kuulun Tapio Rautavaaran ihailijaksi, ei ihan näköinen.
Tämä oli hauska keraaminenveistos n. 30 cm korkea.
Christian Ju''tte'n työ.

Näyttely on aina yhtä ihana ja saa aikaan iloisen tunnelman.
Tarjolla oli monen tyylistä ja uusiakin tekijöitä.
Keramiikkoja oli paljon ja virkistävän hauskoja töitä.
Muistojen näyttely Martti Innasesta ja mukana Gunnar- Pässi.
Vielä kerkiää katsomaan ja kannattaa käydä.

Ukko-kullan työkaveri kutsui meidät Urjalan taikaiseen yöhön.
Voi miten mukavaa pitkästäaikaan tavata ja juttua piisas.
Satoi myös kokoajan joten enempi sisäviihdettä.

Tutkiskelimme  isäni isän ja hänen isän ja isoisän asuin seutuja.
Kokonkylässä käytiin ja saimme paljon uutta tietoa minun
isän puoleisen suvun vaiheista. Nyt se siis on totta olen 
hämäläistä ja länsisuomalaista juurta isäni puolelta.
Äitini puolelta olen pohjalainen.
On ihanaa tietää kuka olen ja missä suvun tiet ovat kulkeneet.
Aiemmin tiedot eivät ollet sata varmoja ja nyt
ukko-kulta on saanut tiedot ajantasaan.

Tämä pohjalaisuus on äidin puolelta suvun kaikilta osiltaan
aivan pohjalaista, onneksi en tunne itseäni täysin pohjalaiseksi.
Vuodet eläkeläisenä täällä on antanuut ihmisistä 
ikävän kuvan ja monella on huonot käytöstavat.

Inhoan kun tapaan jonkun minulle tuntemattoman henkilön,
kun esittelen itseni, niin sanotaan jotta kyllä minä tiedän.
Koskaan nuo oudot ihmiset eivät esittele itseään minulle.
En tiedä itseäänkö häpeävät, en opi suhtautumaan heihin mitenkään.

Vaikka olenki jo elämäni monissa kuvioissa oppinut sanomaan,
'kaikki tuntee apinan, mutta apina ei ketään.
Minun kohdalla liiankin totta.

Kiva kun olette käyneet ja kiitos kommenteista ♥
Toivotaan aurinkoa vaikka nytkin sataa.
T. Sirkkis



15 kommenttia:

  1. Hauskaa taidetta esittelitkin taas :D Onko pohjalaiset tosiaan niin tympeitä ihmisiä! Minä olen vankasti Pohjos-Karjalainen :) ( vois ihan vähän olla lappilainenki).

    VastaaPoista
  2. Tosi hauskoja nuo taideteokset. Ihan ilostuu ruudun tälläkin puolella. Onpa outoja ihmisiä kun eivät esittele itseään, jos sinä kerran sen teet! Ei kai se ihan pohjalaisten vika liene? Itsekin olen sekä isän että äidin puolelta sellainen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Täällä etelä-pohjanmaalla olen usein törmännyt tuohon , että ei esitellä itseään. Minua se harmittaa edelleenkin tosi paljon. Tulee puhelu jossa sanotaan kun tapasimme ja sovimme jostain . minä en tietä kuka ja missa. Nimihän on ihmisen leima ja vieraskin tuntee.

      Poista
  3. Hauskat taideteokset, kyllähän se näin on ei monikaan esittele itseään. Mukavaa pyhäiltaa. ♥

    VastaaPoista
  4. No mä oon paliasjalakaanen pohojalaanen☺☺☺
    Mehän tavatessamme esittelimmä hauskasti ☺itsemmä toisillemma ☺~♪~♥♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä minä muistan kun tavattiin ja esittäydyimme ja hauska olikin tavata . Vaan tuolla Killinkoskella markkinoilla , tuli monikin tervehtimään ja odotin jotta he kertoisivat kuka on. Ukko-kulta sanoi jotta minun pitää kysyä jotta kuka kukin on. Olen ajatellut sen olevan meitä junantuomien väheksyntää.

      Poista
  5. Kesämatkustelu on todella mukavaa ja erillaisissa näyttelyissä on ihana käydä :)

    VastaaPoista
  6. Hauskoja ovat nuo naivistiset kuvat. Viime kesänä ku olimma Unkarisa käytiin naivisti taiteen museossa, nauramatta ei voinu kuvia kahtella oli ne osasta niin hupasia. Matkailu avartaa.

    VastaaPoista
  7. Kiitos kesämatkan kuulumisesta :) Tuo oli yllätys kuinka ihmiset käyttäytyvät oudosti, siinä on itsensä väheksymistä, ei se sinusta johdu.
    Karjalainen, uusmaalainen mää oon :)

    VastaaPoista
  8. Upeita töitä ja näitä katsoessa tulee hyvälle mielelle!
    Täällä meilläkin olisi taas parin viikon ajan ollut näyttelyitä, mutta en saanut itsestäni niin paljon irti, että olisin lähtenyt kiertelemään. Osasyynä oli varmaan tuo jatkuva sade ja päivien harmaus. Ei tullut sellaista hyvän mielen fiilistä joka innostaa lähtemään.

    Harmillista tuollainen nimettömänä pysyminen. itse ainakin odotan, että esittäytyminen tulee vastapuolelta ihan oma-aloitteisesti.

    Mukavaa alkanutta viikkoa!

    VastaaPoista
  9. Itsekin joku kesä olen piipahtanut siellä.
    naivistiset ovat niin hurmaavia!!!!

    VastaaPoista
  10. Hieno näyttely. myös minun suosikkini ensimmäinen työ. Mukava se on tietää mihin kuuluu.

    VastaaPoista
  11. Tuo näyttely on niin ihana. Ja siellähän voisi viettää vaikka koko päivän. Ps. täysin samaa mieltä, että käytöstavoissa on kyllä nykyään niin paljon puutteita, että hirvittää.

    VastaaPoista

Kommentti julkaistaan tarkastamisen jälkeen. Kiitos käynnistä.

Nyt alkaa blogitauko .

Voi te kaikki ihanat blogi ystäväni ♥ Joudun nyt toistaisesti pitämään taukoa täältä. Olen sairastanut keuhkokuumeen ja se romahdut...