torstai 2. huhtikuuta 2015

Rauhallista Pääsiäistä


Sää on mielestäni tyypillinen pääsiäis ilma.
Sataa vettä, räntää ja pilveilee synkeästi, välillä aurinkoista.
Kotoilemme ja nautimme ruuasta viinin kera ja
olemme omien tekemistemme hiljaisia istuskelijoita.

Ylin kuvan Jumaläidin ikoni on ainoa ikoni jonka olen maalannut.
Hildegar von Bingen ja nunna ovat myös vuosien takaa maalaamani.
Alhaalla vasemmalla Kreikkalainen Jumaläiti ikoni
on ystäväni tuoma muista minulle.
Olen keräillyt vähän Jumaläiti ikoneja ja madonnamaalauksia
jo vuosia, ei mitään valtavia kokoelmia vain pientä.
Enkeli nukke jo kaun sitten tehty,
 pieni ristipisto amor on meille lahjaksi tehty.
Kuvassa näkyy pää minun Hilda-mummu nukestani.


Tämä on myös yksi kauneimmista minun munista.

Näin toivotan kaikille lukijoilleni ja muille käviöille,
Rauhaisaa pääsiäistä.
Kiitos kaikille teille jotka olette muistaneet minua
mukavin viestein.
T. Sirkkis

11 kommenttia:

  1. Kaunis nurkkaus ja aivan ihana pääsiäismuna :) Levollista Pääsiäistä teillekkin!

    VastaaPoista
  2. Kauniit ikonit. Kiitos hyvää pääsiäistä sirkkis. ♥

    VastaaPoista
  3. Todella kauniit ikonit. Ortodoksisuus kiehtoo minua kovin. Rauhallista Pääsiäistä myös Sinulle.

    VastaaPoista
  4. Tosi kauniita töitä. Hyvää Pääsiäistä!

    VastaaPoista
  5. Keskiviikkona illalla oli jo niin ihanan keväisen tuntuista. Tänään kiirastorstaina, kun vein narsisseja haudalle, ei ollut enää yhtä keväistä.
    Rauhaisaa Pääsiäistä!

    VastaaPoista
  6. Rauhaisaa Pääsiäistä myös sinulle:)

    VastaaPoista
  7. Kaunis ja rauhallinen ympäristö syventyä pääsiäiseen. Hieno keräilykohde, eikä tarvitse laaja ollakaan, sitä arvokkaampi itselle on jokainen ikoni ja työ.
    Oikein hyvää pääsiäisen aikaa sinulle myös :-)

    VastaaPoista
  8. Pääsiäisrauhaa sinullekin. Ja kaikkea kivaa!

    VastaaPoista
  9. Ikonimaalauksen osaaminen on todella taito. Kunpa sellainen olisi minullakin. Kurkkailen usein heidän blogeihin ja vain ihastelen :-)
    Hieno ja rauhallinen ikoninurkkaus on kodissasi.
    Oikein mukavaa ja rauhaisaa Pääsiäistä sinulle myös ;.)

    VastaaPoista
  10. Rauhaisaa ja iloista Pääsiäistä Sinule ♥

    VastaaPoista

Kommentti julkaistaan tarkastamisen jälkeen. Kiitos käynnistä.

Nyt alkaa blogitauko .

Voi te kaikki ihanat blogi ystäväni ♥ Joudun nyt toistaisesti pitämään taukoa täältä. Olen sairastanut keuhkokuumeen ja se romahdut...