perjantai 7. marraskuuta 2014

Joululahjoja valmistellen höpisen.


Taas on ahkeran viikko mennyt, monenlaisia lahjoja olen ystäville tehnyt.
Makkarin seinästä otin kuvan kun olin pölyröinyt taulut.
Taulut ovat minun posliinille maalaamia,
varmaan huomaatte jotta tykkään erilaisista muotokuvista.
Aikoinaan kokeilin ikonimaalaustakin, mutta ei ollut minun juttu se.
Sitten siirryin ns. Madonna aiheisiin jotka ovat vaapaampia 
maalaus ja aihe suunnistaan sekä aiheen käsittelyltä.
Ikonit maalataan hyvin kurinalaisesti ja tiettyjen aiheiden mukaan.
Ikonimaalaajan yksi oikeaoppinen siveltimen veto on rukous.
Opetettiin jotta miten hiljentyä maalaamaan sydämellään ja
olla työssä läsnä, siten syntyy ikonin henki oikeanlainen.


Olen käyttänyt lankojen loppuja tarkasti pois.
Tämän tyynyn kudoin lahjaksi ja siihen riitti vajaa kerä.
Olen kutonut räpikkäitä, kaulureita, sukkia ja nyt alkaa pipoilu.

Samoin olen askarrellut muitakin lahjaksi meneviä esineitä.
Kun saan lahjaneulomiset loppumaan aloitan itselleni 
neuletakki ja hattu ja villaiset talvi råpikkäät.
Ohjelmaa on van koskahan ovat valmiita.


Laitan tännekki kuvan pienestä nukkekodista.
Myyn sen tilanpuutteen vuoksi pois, isot nuket tarvitsee tilaa.
Kuvassa olevat kalusteet kuuluu hintaan ja
 talo on sähköistetty paristovaloin ja koko 40cm*25 cm syv. 13 cm.
Sen tekijä on Jorma Havia erikoistunut nukketaloihin.
Sopii uudelle miksei jo kokeneellekkin harrastukseen ja lahjaksi.
Oikealla yläkulmassa on s-posti osoite jos olet kiinnostunut talosta.
Lähettäminen tulee hintavaksi, koska talo on puuta.
Hakeakin sen saa jolloin säästää kuluissa.

Meille viimeyönä satoi sitten ensilumi, ei paljon vielä.
Olen hyvän fysihoitajani ansiosta hyvin toipunut,
liikkuminen sujuu taas hyvin , askel vielä lyhyttä.
Olen toiveikas ,että elämä voittaa ja saisin olla kunnossa.
Toivottelen mukavaa isänpäivää ja muistutan,
muista isää kun hän on vielä olemassa, 
taivaaseen ei voi soittaa ja mennä käymään.

Kiitos käynnistänne ja kommenteista.
T. Sirkkis



16 kommenttia:

  1. Ui ui miten söpöinen pieni talo. Haluaisin tapetoinnista lähtien sisustaa nukkekodin kunhan "kuoret" ensin saisin. Vanha kaappi olisi kiva!
    Mukavaa isänpäivää, muistan isää :)

    VastaaPoista
  2. Jos olisin lilliputtikokoa, muuttaisin asumaan tuohon nukkekotiin! Toivottavasti löydät pian oikeankokoisen ostajan!
    Serkkuni maalaa ikoneita ja on kertonut niiden teosta. Äidillenikin maalasi ikonin ja se on hänellä vanhainkodissa mukana, Äiti Marian siunauksena!

    VastaaPoista
  3. Kaunis tyyny! Oletpa ahkeroinut jo joululahjoja, vau :D

    VastaaPoista
  4. ♥Kaunis taulukokoelma, ja niin kaunis tyynykin! Mukavaa viikonloppua!

    VastaaPoista
  5. Viime öinen lumi on pysynyt ja heti tuntui, että joulu on paljon lähempänä.
    Kaunis pieni nukkekoti! Kiva kuulla vointisi olevan paranemaan päin!

    VastaaPoista
  6. Huikean upea ja kauniin värinen tyyny, värit sointuvat niin ihanasti yhteen..:♥

    VastaaPoista
  7. Hienoja nuo taulut. Tarkantyön tekijä, ellen sanoisi :-) Joku onnellinen saa kauniin tyynyn.

    VastaaPoista
  8. Oletpa Sinä ahkera, kun jo joululahjoja rakentelet☺
    Hyvää viikonloppua ♥

    VastaaPoista
  9. Nukkekodin uunissa paistetaan pullia !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Uunissa valkea joten paistaa voi ,yläkerran uunissa on myös valkea joten lämpöäkin on.

      Poista
  10. Nuo on niin ihania posliinitöitäsi. Mutta mikä on räpikkäät? Sukat?
    Olisin toivonut että minullakin olisi taito maalata ihania kuvia, mutta kun ei ole eikä sellaista pysty edes opettelemaan. Taito on tai ei ole. Tuo ikonimaalauksen kurinalaisuus ja sääntö on kiehtovaa, kuten ortodoksisuus muutenkin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minun ukko-kulta on kainuulainen ja hän puhuu räpikkäistä ja sana jäi mieleeni. Räpikkäät ovat täällä pohjanmaalla kynsikkäät, Helsingissä kalamyyjän sormettomat. taitaa olla muitakin nimiä. Minä olen kutonut ja virkannut itselleni räpikkäitä erivärisiä asusta riippuen. Käytän niitä ympärivuoden helpottaa käsien kipua.Nyt niitä valmistuu lahjaksi monelle joulupakettiin.

      Poista
  11. Hienoja tauluja! Itse ihastelen mielelläni toisten taulun maalaustaitoa. Se on lahja joka saa minut mykistymään esim. taidenäyttelyissä. Niin kävi myös nyt katsellessani maalamiasi muotokuvia.

    Ihanat värit tyynyssä!

    Täällä sataa taas vettä joten lumet saa vaihteeksi kyytiä.

    Mukavaa kuulla , että vointisi kohenee!

    VastaaPoista
  12. Ihana tyyny jossa kauniit värit.
    Olen aina ihaillut heitä jotka osaavat maalata.
    Kaunis nukkekoti ja varmasti löytyy ostaja ....
    Oletpa sinä jo ollut ahkera noiden joululahjojen suhteen. Minä olen muutamat sukat jo tehnyt ja jotain pientä...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pakko ahkeroida koska minä olen surkean hidas kaikssa tekemisissäni.

      Poista

Kommentti julkaistaan tarkastamisen jälkeen. Kiitos käynnistä.

Nyt alkaa blogitauko .

Voi te kaikki ihanat blogi ystäväni ♥ Joudun nyt toistaisesti pitämään taukoa täältä. Olen sairastanut keuhkokuumeen ja se romahdut...