perjantai 14. marraskuuta 2014

Ennakoiden joulua


Olen ahkeroinut virkaten, neulonut ja ommellut.
Tässä ukko-kullalle uusi talvi-myssy ja kauluri.
Myssyyn ompelin täysvuorin jotta on lämpöinen varmasti.
Lanka on 'Martta' ja puikot 10, nopeasti valmistui,
vaikka pariin kertaan purkasin työn, en saanut mieleistä.
Tähän olin tyytyväinen ja sillä mennään.

Räpikkäitä ja joulunkukkia virkkasin, kukat laitan roikkumaan.
Virkkasin täysvillasta ja pesukoneessa huovutin kukat.
Blogi-ystäväni Ellu laittoi minulle ohjeita kirjojen taittelusta.
Yhden olen saanut melkein valmiiksi ja kuusen aloittanut.
Rasioitakin teen kirjoista myös ja vasta on sisäosa leikkattu auki.
Koriisteeksi virkkasin kasan nappikukkia .
Tv'stä tulee niin vähän minun mieleistä ohjelmaa,
joten siinä istuessa olen saanut paljon aikaiseksi käsitöitä.

Aloittelen ompelemaan tyynyjä itselleni ja lahjaksi.
siis puuhaa riittää minulle vielä aika paljon.
Joululahjarasiat sain valmiiksi ja kuvasin ne.
Näytän sitten kun lahjat ovat menneet perille kaikille.



Siivosimme kodin ja samalla kaivelin esille jotain jouluista.
Nythän alkoi se aika kun tonttuset kurkkii, kuuntelee ja
katselee ikkunoista, onko kilttiä lapsia ja aikuisia.
Tiina ja Taneli mökkiänsä tutkimaan ja nukkumapaikkaa suunnittelee.
Olisiko se olkia, kangasta, vanua vai lampaanvällyt.
Tyyne-tonttunen löytyi kuvaan mukaan, vain itse
 joulu-pukki pysyy vielä piilossaan.
Kun kyselin joko haluaisi tulla mukaan, ei vielä
 kiire pajoissa valtava muori herkkuja leipoo maistiaiseksi.
Joulu menee niin nopeasti ohi joten päätin aloittaa nauttimaan
 minun tontusista ja joulun valoista.

Kiitos kaikille käviöille ja kommentien laittajille.
Huomasin ,että yli 60000 kävijää on ollut sivullani.
Isoo kiitos siitä teille.
T. Sirkkis




17 kommenttia:

  1. Nyt jo taas on vähän joulun tuntua, kun on pieni pakkanen ja maassa milli lunta ☺
    Mukavaa viikonloppua SInulle ♥

    VastaaPoista
  2. Varmasti lämpöiset neuleet! :)
    Sinä taidatkin olla oikea jouluihminen, kun nyt jo haeskelet joulutavaroita. On niitä muuten esillä meilläkin, kun on yksi tonttu-ukko on makoillut kirjahyllyssä viime joulusta asti. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itsekin olen sen huomannut ja tänä vuonna kun etsin jouluisia esineitä. Minulla on suurinpiirtein kaikki omatekemiä. Ikävöi jo niitä ja ajatus on ,että saan taas vähän kauemmin nauttia niistä. Ovat olleet vuoden piilossa ja nyt minä niitä katselen ja muistelen koska minkäkin olen tehnyt.

      Poista
  3. Varmasti mieluinen lahja ja niin lämminkin vielä. Minä en niin paljon joulutavaroista tykkää, mutta leikittelen ajatuksilla valopuutarhasta. Kun kerran puutarhassa on kesällä kukkia ja värejä, miksei sitten talvella? En vain tiedä miten se pitäisi toteuttaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Valopuutarha on helppi ja edullinen keino saada pihasta jouluinen valomaailma. Led valonauhat ja valoletkut, muutamaan kohtaan pihaan joka tuntuu itsestä ihanalta katsella. Antaa tunnelmaa vielä myrskylyhtyihin tulet niin maisema onkuin uusi.

      Poista
  4. Nyt on ihan sopiva aika alkaa hiljalleen joulunodotus. Suomessahan se on sallittua kuten olemme saaneet kokea, kun isänpäivä on mennyt. Minulle sopisi aikaisemminkin.

    Etkö pidä brittiläisestä tv-sarjasta Viiminen tango Halifaxissa, joka kertoo pariskunta, joka löytää toisensa 60 vuoden jälkeen. Se tulee torstaisin klo 19 tv1:sltä. Se on aika hauska ja romanttinen, äitinikin 87 vee katsoo sitä.

    <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen aina joskus ktsonut, mutta usein unohtanut ajan ja päivän. Minä olen sattunnainen katselija. Olen enempi ajankohtaisten ja uutisien seuraaja. Vain jotain joskus seurailen.

      Poista
  5. Nyt saa jo olla lämpimät myssyt ja huivit, vaikka pakkasta ei ole paljon, silti käy pureva viima. Hyvän väriset asusteet ja myssyn kuvio on kiva!
    Tonttutyttöset siinä jo verryttelevät!

    VastaaPoista
  6. Lämpimän näköiset, pipo ja kauluri. Voi sinulla on putkahtaneet tontut jo esille :)

    VastaaPoista
  7. Ah, niin lämpimät neulomukset!

    Kyllä minäkin jo jouluisia juttuja esiin olen kaivellut. Pikkuhiljaa lisäilen uusia juttuja. Ulkoillessa on kiva katsella pihoja ja niiden valojuttuja.

    Mielenkiinnolla odotan kirjatuunauksiasi. Mukavaa jos ohjeista on ollut apua!

    Kajaaniin on avattu uusi kirppis ja siellä on myynnisssä vanhoja nukkeja ja nukkien päitä. Otin kännykällä kuvan, mutta oli niin epäselvä, että piti poistaa. Olisi ollut mukava esitellä sinulle sillä nuket ja päät olivat todellisia vanhoja ladyjä.

    Mukavaa illan jatkoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kajaanista olen löytänyt ihania nukenpäitä. Siellä on osaavia tekijöitä. Sääli kun et saanut kuvattua olisi hauska nähdä niitä. Jos hintä on kohtuullinen ja pää on ehjä niin ostaa kannattaa . Kiva tehdä itselle nukke , jos olet epävarma niin voinhan minäkin tehdä sen sinulle. Kirjojen taittelusta tuli oikea mania ja laitan tännekuvia pian, Vielä kiitos sinulle ohjeista ♥

      Poista
  8. ♥hienon setin saa ukko-kultasi! Ihania joulujuttuja siellä!

    VastaaPoista
  9. Lämpöiset ja kauniit neuleet.
    Minä ajattelin laitella jouluverhot viikonloppuna ja otta jotain valojakin jo esille. Tuleehan se pikkujoulu jo pian =))

    VastaaPoista
  10. Kyllä ukkokullan kelpaa ja näyttää, että olet jouluihminen :)

    VastaaPoista
  11. Nätit neuleet. Ihanaa joulun aikaa ja lahjojen tekoa. Tuomenoksan perheelläkin lienee joulukiireet jo vauhdissa.

    VastaaPoista
  12. Kivat lahjat jo tehtynä. Minä sytyn niin hitaasti Jouluun, että moni asia jää melekin viime tippaan. Tonttusetkin jo kurkkivat, ainakin täällä sinulla :)

    VastaaPoista

Kommentti julkaistaan tarkastamisen jälkeen. Kiitos käynnistä.

Nyt alkaa blogitauko .

Voi te kaikki ihanat blogi ystäväni ♥ Joudun nyt toistaisesti pitämään taukoa täältä. Olen sairastanut keuhkokuumeen ja se romahdut...