lauantai 4. lokakuuta 2014

Käsityömessuilla


Olin käsityömessuilla eilen, hitaasti kulkien jaksoin hyvin kävellä
koko alueen läpi. Välillä lounastauko.
Siihen taukoon sisältyi päivän hauskin nauru.
Ystävättäreni kanssa haimme noutopöydästä kolmeen lautaseen ruokaa.
Ukko-kulta jäi pöytään vahtimaan meidän laukkuja.
Salaattia, kasviskääryleitä ja paneerattu broilerifile.
Otimme ruokia ,että kumpikin otti jokaiselle lautaselle jotain.
Sitten ystävättäreni kysyi jotta otammeko broilerille kastiketta,
kyllä ja hän isolla kauhalla laittoi jokaisen aterialautaselle sitä.
Ah ihanaa eikun syömään, mutta miten tää maistuu sinapille?
Paneeraus sinappi kuorittiin pois ja hyvää oli.
Myöhemmin kävimme katsomassa miksi siihen tuli sinappia,
Laput olivat väärissä paikoissa ja taisi muillekki sama kömmähdys käydä.
Meille riitti naurua ja ruoka oli hyvää ja riittävästi.

Voi kuinka ihanaa oli pitkästä aikaa kuljeskella ja 
nauttia kaikista ihanista asioista joita siellä näimme.
Ystävättäreni oli itsekki kipujalkainen joten
tuppurainen talutteli tappuraista.
 Ihania ostoksia moneen neulomiseen ja virkkaukseen.
Vanhan Markin ihania saippuoita ilmanraikastimeksi vaatehuoneeseen.
Suosittelen on hyvä ja mieto tuoksu ja sopii meille ainakin.

Kuvassa on pieni vyyhtin kerintäpuu ja ei vie tilaa.
Sen löysin vanhojen ompelutarvikkeiden pöydästä, minun onni.
Neliskulmaiset ohuet puikot n. 3, ihanat ohuisiin lankoihin.
Neulomisapuväline kerrosmerkit löytyi myös.
Vanhanajan pahvinapit tarpeeseen nukkeiluun.

Tekemispaketteja ei ollut uusin ideoin kuin tuo ostamani
 huovutetut lumihiutaleet.
Roosanauhassa oli sukkaohjein ja ihanin langoin kyllä.
Minä olen niin huono kuvioiden neuloja kun sitä en ole nykyisin tehnyt.

Yhden ihanan mekon ostin Anu Pylsyltä, hyvä ostos sekin.
Minä hämmästyin kuinka paljon tuttuja myyjiä 
siellä tapasin ja muitakin tuttuja.
Moni on alunperin minun blogi- ja FB-ystäviä jo vuosien ajalta.
Siitä sain taas iloisen mielen pitkäksi aikaa.

Kiitos kaikille täällä käviöille ja kiitos kommenteista myös.
Se on lokakuu ja hämärä on aamuin ja illoin.
Järveltä myös nousee sankkaa sumua ajoittain.
Vaahteran ja marja-aronian ruska kauneimmillaan .
Suorastaan väriterapiaa harmauteen.
Mukavaa viikkoa kaikille.
T. Sirkkis


17 kommenttia:

  1. Mahtavaa, että sinulla on ollut hauska päivä! Nuo nelikulmaiset neulepuikot ovat minulle uutta. Neulepuikoista tuli mieleen, että minulla on vielä tallessa n.12 vuotiaana saamani lasten puikot, joiden päässä on topparina 7 pienen kääpiön hahmo. Omat tyttäreni ovat myös niillä opetelleet! Voinpa laittaa joskus kuvan!

    VastaaPoista
  2. Nuo nelikulmaiset puikot on huonokätisille hyvät kun ne jotenki pysyy ilman puristamista käsissä. Minun kädet tykkää niistä ja nyt sain ohuemmat kun paksuja on jo. Laita kuva sinun puikoista.

    VastaaPoista
  3. Minä en ole edes kuullut nelikulmaisista puikoista, saati sitten nähnyt.. näinhän se on että oppia ikä kaikki:)
    Teillä näyttää olleen ihana päivä käsityömessuilla:)

    VastaaPoista
  4. Hauska messu reissu,niin komeita lankoja,empä ole nähnyt nelikulmaisia puikkoja:)

    VastaaPoista
  5. ♥kiva päivä sulla, sepä mukavaa! Tuollaisia, kulmikkaita puikkoja pitäisikin kokeilla...

    VastaaPoista
  6. Upeita ostoskia! Tuo lumihiutalepaketti näyttää tosi mielenkiintoiselta, esittele, kun olet saanut tehdyksi! :)
    Ja saippuat ovat "herkullisen " näköisiä, tuoksuvatkin varmaan?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nelikulmaiset ovat tummaa jotain kaukomaidenpuuta , kevyet ja silmukat pysyy hyvin puikoilla vaikka olisi täpäriäki paikkoja. Olen käyttänyt ja yli kaksi vuotta ja todella tykästynyt. Noi n.3 ovat ohuimmat ja niitä olen jo kauan etsinyt. Kun ohje sanoo , että 4 niin 3,5 on sopiva , hyvä sukkapuikkokoko. näissä puikoissa.
      Lunihiutaleet teen vasta jouluksi kun nyt on meneillä ompelus iltapuku ja oiken vauvan kastemekko.
      Kuvia sitten kun olen luvan saanut julkistaa.

      Poista
  7. Mukava oli taas nähdä livenäkin:) Kiva, että jaksoit kulkea koko alueen, paljon siellä on mielenkiintoista katsottavaa. Hyviä ostoksia teit, kerintäpuu on vallan suloinen.
    Ja kiitos kaupoista:)

    VastaaPoista
  8. Siellähän olin minäkin, muttei satuttu tälläkertaa näkemään! mukavaa ostettavaa olet löytänyt!

    VastaaPoista
  9. Kokilla pikku moka, mutta naurulla selvisitte ;D

    VastaaPoista
  10. Kiva päivä teillä ollut! Ja kiitos saippuavinkistä :)

    VastaaPoista
  11. Kiva kun jaksoit tuonne mennä, sait varmaan uusia ideoita.
    Ja kyllä noista ostoksistasi taatusti nättiä syntyykin.

    VastaaPoista
  12. Uskon että teillä hauskaa riitti. Kyllä se niin on, että parhaita ystäviä ei korvaa mikään. Yhteiset riemut ja surutkin voi jakaa ja nautinnot myös. Minulla on ystävätär 60 vuoden takaa ja nytkin yhdessä käymme kudontakurssia. Mukavia ostoksiakin teit.

    VastaaPoista
  13. Ihanaa, kun olet saanut mielen virkeyttä ja löytänyt saalistakin : D Olen joskus kokeillut lumihiutaleita, mulla tuli vähän vinkkuraisia!

    VastaaPoista
  14. Virkistävä sielun matka messuille !

    VastaaPoista
  15. Olipa hauska kastikejuttu;) Noita sattuu...

    Langat saavat aina olon tuntumaan niin kotoiselta: Pitäisi päästä kutomaan/neulomaan edes jotain.

    Kaikki ulkonakäynti hauskassa seurassa on kuin vitamiiniruisketta.

    Mukavaa viikonloppua sinulle!

    VastaaPoista
  16. Kiva kun löysit kyläkaupasta tarjouslankoja. Niitä pitää aina ostaa kun kohdalle sattuu :)

    VastaaPoista

Kommentti julkaistaan tarkastamisen jälkeen. Kiitos käynnistä.

Nyt alkaa blogitauko .

Voi te kaikki ihanat blogi ystäväni ♥ Joudun nyt toistaisesti pitämään taukoa täältä. Olen sairastanut keuhkokuumeen ja se romahdut...