torstai 6. helmikuuta 2014

Posliini kannuja


Toiset keräilee maitokannuja ja minä vain niitä maalailen.
Tämä kannu on jo vuosien takaa, muutamia olen lahjaksikin antanut.
Maitokannujen muodot ovat kiehtovia ja kuvan kannu on aika perinteinen.

Meillä on ystävä joka kerää Arabian maitokannuja ja on oikein 
suurkeräilijä Kauko Välimäki Alavudelta.
Siellä voi käydä katselemassa hänen upeaa maitokannu kokoelmaansa.
Taidekeskus Harrissa ja Fasaadissa ovat esillä nyt tilauksesta
ja kesällä ovat auki taidekeskuksen aukiolojen mukaan.


Valitessani maalattavia esineitä muoto ja hyvä laatuinen posliini ovat tärkeitä.
Itse joitakin vuosia sitten ihastuin tähän Top-life mallistoon.
Hyvää kaunista puhtaan valkoista arkiposliinia käyttöesineiksi.
Tästä sarjasta olen maalannut kuppeja, mukia ja lautasia ym.
Nyt villiinnyin maalaamaan maitokannuja.
Yläkuvan kannu on minulle mieleinen yksinkertaisena pelkistyksenä.
Minä kun tykkään piirrellä ja tuo on hyvä käyttäesine arkiastioihini.
On erinomainen malliltaan pieniin vatkattaviin asioihin, kuten kastikkeet.



Tässä kannussa oikein maalailin samaa sarjaan kuuluvan kannun.

Toisella puolella vain pienempi kuva niin kuin yläänsäkin tehdään.
Tämäkin kuuluu käyttöastioihini vaikka vähän koreempi onkin.
Tammikuussa aloitin maalaamaan tauluja ja ovat jo toisessa poltossa.
Vielä on pari pientä laattaa joita myös aloittelen maalaamaan.
Pikkuisen tulee kiire kun työni tarvitsee niin monta polttoa ja 
huhtikuun alussa opiston työkausi päättyy.
Haukeudella lopettelen maalaamista jos ensi vuonna en enään menisi.
Käsieni kunto kun sanelee mahdollisuuksiani jatkaa.
Rakkaudella posliiniin ja maalaamiseen tuo haikeutta mieleen.


Selatessa  Me-lehteä löytyi ihana päivän vitsi....
Kiitos käynnistänne ja viesteistä jota on mukava saada ja lukea.
Viime pyhän Kynttilän- päivästä kevät alkaa ja jotenki jopa tuntuu siltä.
Aika mukavia ilmoja ulkoiluun ja minäkin olen ollut jo kävelyllä,
nauttinut ilmoista vaikka pikkuisen ilkeä tuuli puhaltelee.
Terkuin Sirkkis

21 kommenttia:

  1. Kylläpä ovat upeita nuo maalamasi kannut. Ihan sanattomaksi vetää meikäläisen...Kannujen muotokin on aivan ihna.

    VastaaPoista
  2. ♥ oi,miten kauniita kannuja kauniine maalauksinensa!

    VastaaPoista
  3. Kyllä nuo maalaamasi ovat todella upeita. Olen aina ihaillut tuollaista osaamista. Se on jo lahjakkuutta, mitä ei kirjoista opi. Sitä joko on tai ei ole. Ja minulla ei ole, ikäväkseni.

    VastaaPoista
  4. Todella kauniit kannut,olet maalanut.♥

    VastaaPoista
  5. Ihanat kannut! Ne aina kiehtovat...
    Noiden alempien muoto on mulle uutta, mutta erikoisen kaunista, ja nuo maalaukset, upeita!

    VastaaPoista
  6. Hienoja kannuja, ylin on muodoltaan minun mieleen :D

    VastaaPoista
  7. Voi että on kauniita kannuja. Olet sinä hyvä maalari !

    VastaaPoista
  8. Upeita on. Karviaiskannu on niin ihana! <3

    VastaaPoista
  9. Ihastuksen huokauksin katson kannujasi. Kuinka kauniita! Minä keräsin yhteen aikaan Arabian kahvikuppeja, kun kannut olivat niin kalliita. Into on jo laantunut, mutta toiveissa on vielä saada kunnon vitriinit niille.
    Keväästä puheen ollen, olen jo ostanut yrttien siemenpusseja, kunhan valo lisääntyy kylvän ne! Se on kevättä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Yrttejä minäkin kylvän ruukkuihin koska viime vuonna onnistui hyvin kaikki. Laventeliakin sain ison nipun. Siis toiveena olisi kaunis kesä.

      Poista
  10. Todella kauniita maalauksia kannuissasi ☺

    VastaaPoista
  11. Very beautiful Sirkkis!!

    Have a nice weekend!

    Kisses, Juliëtte

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Juliette kun kävit ja terveisiä Norjaan sinulle, iso hali ♥

      Poista
  12. Henkeäsalpaavan kauniita ovat.. kaikki, tykkään niistä tuhannesti♥♥

    VastaaPoista
  13. Kauniita maalauksia kannuissasi, Sirkkis. Olet todella taitava. Voithan jatkaa maalaamista, vaikka kurssilta pois jäisitkin. Samoja mietteitä itselläni tai sitten menen jollekin toiselle kurssille. Antaahan se kyllä potkua harrastuksen jatkamiselle. Mukavia kevätpäiviä, kyllä toisinaan jo tuntuu pieni henkäys keväästä ilmassa.

    VastaaPoista
  14. Monta kaunista kannua. Tuleeko niitä käytettyä? Ehkä syksyllä tilanne on toinen. Älä sure etukäteen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä minä käytän vaan en maitotuotteissa olen allerginen niille. Toimivat kastikkeissa loistavasti , sekoittamisessa ja lettutaikinoissa yms.

      Poista
  15. Kauniita kannuja ihanissa maalauksissa =))

    VastaaPoista
  16. Varsin muodokkaita ja kauniita kannuja. Sinulla on useita työtunteja aikaansaatu sen kertoo hyvin suunniteltu kukka teema ja onnistunut poltto !

    VastaaPoista
  17. Yhdyn täysillä edellisiin kommentteihin, ei voi kuin ihailla, olet todella taitava!

    VastaaPoista

Kommentti julkaistaan tarkastamisen jälkeen. Kiitos käynnistä.

Nyt alkaa blogitauko .

Voi te kaikki ihanat blogi ystäväni ♥ Joudun nyt toistaisesti pitämään taukoa täältä. Olen sairastanut keuhkokuumeen ja se romahdut...