perjantai 6. joulukuuta 2013

Itsenäisyyspäivä 2013


Hyvää itsenäisyytemme juhlapäivää.
Minä haluan tänään muistaa ja kunnioittaa kaikkia niitä miehiä ja
naisia jotka sodassa taistelivat meille itsenäisyyden.
Sukumme jokaista rintamalla ollutta tietysti erityisesti muistan.

Minä olen sanoisinko kohtuullisen isänmaallinen ja
minä arvostan sitä jotta saan olla suomalainen Suomessa.
Tänään katsomme tuota siniristilippuamme kun se saa vapaana hulmuta meille.

Minä olen saanut olla mukana siinä juhlatunnelmassa,
kun vuosikymmeniä laitoin linnankutsuille meneviä kauniiksi.
Olin 14 vuotias kun aputyttönä aloitin kampaajaopinnot.
Itsenäisyyspäivä oli työteliäs mutta myös iloinen päivä.
Minulla on ollut kunnia olla Kekkosen, Koiviston ja Ahtisaaren
aikaisten juhlavieraiden kaunistajana.
Halonen oli minun lapsuuskotini naapurin tyttö ja 
silloin minä olen jo muuttanut maalle kun hänestä tuli presitentti.

Mieheni jäädessä 53 vuotiaana eläkkeelle oli meillä 
iso elämän muutos ja minä en vielä ollut eläkeikäinen.
Olen saanut nauttia tätä elämää täällä alussa omakotitalossa
ja nyt keskustassa rivitalossa.

Taas muistot nousi mieleeni ja äitini sanat;
"Olkaamme suomalaisia".
Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille

Seuraavalla kerralla on jo joulun valmisteluja tehty
ja siitä kerrotaan silloin.

8 kommenttia:

  1. Hyvää itsenäisyyspäivää sinullekin!

    VastaaPoista
  2. ♥ Oikein hyvää Itsenäisyyspäivää!

    VastaaPoista
  3. Juhlavaa Itsenäisyyspäivää sinulle♥

    VastaaPoista
  4. Hyvää Itsenäisyyspäivää!
    ps. yksi lapsenlapseni kaunistaa nyt linnan juhlavieraita.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hänelle toivotan mukavaa päivää kaunistajana ♥ Mate iloista itsenäisyydenpäivää sinulle ♥

      Poista
  5. Kiitos, samoin sinulle oikein hyvää Itsenäisyyspäivää!

    VastaaPoista
  6. Oi mitä muistoja, ihanaa !
    Hyvää itsenäisyyspäivää ♥

    VastaaPoista
  7. Kyllä saamme olla kiitollisia heille, jotka meille vapaan maan taistelivat. Hyvää adventtia!

    VastaaPoista

Kommentti julkaistaan tarkastamisen jälkeen. Kiitos käynnistä.

Nyt alkaa blogitauko .

Voi te kaikki ihanat blogi ystäväni ♥ Joudun nyt toistaisesti pitämään taukoa täältä. Olen sairastanut keuhkokuumeen ja se romahdut...