sunnuntai 3. marraskuuta 2013

Kahvimukin kanssa


Taas on aika vierähtänyt ja minulla noita tekemisiä riittää.
Vaikka olen vähentänyt harrastuksia niin silti viikot menee vauhdilla.
Onneksi tämän viikonlopun saimme viettää kotosalla ominoloin.

Olen neulonut huiviani muutaman kerroksen päivittäin.
Nukkenvaatteitakin olen vähän ommellut ja niissä on taas mietintä menossa.
Eilen tein posliinimaalien valinta ja tänään sain ne valmiiksi sekoitettua.
Sen jälkeen olen koko päivän maalannut töitäni polttoon.
Yht' äkkiä huomasin , että vain viisi polttokertaa ja joulu on ovella.
Minä maalaan vain muutamia puuttuvia esineitä itselleni.
Jouluksi meille maalaan koukussa riippuvaa ison tuikkulyhdyn..

Käyttöesineet tarvitsevat monta maali ja polttokertaa,
vain siten saadaan kulutusta kestävä pinta.
Kuvan kahvimukin maalasin jo keväällä ajatuksena oli tehdä lisää.
Kummasti ei tuo ollutkaan mieleinen ja luovuin siitä.
Tuosta Toplife mallistosta pidän paljon.
Sen vuoksi maalaan sarjan muista esineistä käyttöön.

Tänä vuonna olen tykästynyt enempi piirrettyihin kuvioihin.
Esine on kauniin muotoinen niin yksinkertainen kuvio on hyvä.
Onhan sekin vaihtelua kaikkien koristeluiden jälkeen.
Huomenna jatkuu maalaus urakka , että saan kaikki polttoon.

Posliininukke joka istuu mukini kaverina on minun entistämä.
Antiikki messuita olen noita ostanut, mutta tuon jo tein 90-luvulla.

Kiitos kun olette käyneet ja kiitos ihanista kommenteista.
 Mukavaa kun käviöitä on ja mielenkiinto riittää.
Marraskuu on sellainen harmaa sateinen murehistenkuu.
Silti toivotan kaikille iloista marrasta ja mukavaa joulun valmistelua.


16 kommenttia:

  1. ♥niin hurmaavat; nukke ja kuppi! Mukavaa maanantaita!

    VastaaPoista
  2. Voi että! Minä kyllä tykkäsin tuosta kahvikupista, se on aivan ihana!!

    VastaaPoista
  3. Tykkään, siniset orvokit ovat ihania ja fyrryhelmaneitonen sopii mainiosti joukkoon!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heleena nitä sana fyrryhelma tarkoittaa, on minulle uusi sana???

      Poista
    2. Fyrry on röyhelö, rypytys, rimpsu, koristepoimutus (hameen helmassa)
      Esim,Fyrryhäntäänen alaasverha (alushame)
      lähde: Ilmajoen murteen sanakirja

      Poista
    3. Kiitos kun kerroit ja minä opin uuden sanan ja sen tarkoituksen.

      Poista
  4. Kaunis romanttinen kokonaisuus ♥

    VastaaPoista
  5. kyllä Villeroy & Boch jää kakkoseksi, hyvä Sirkkis!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Kaisu on ehkä liian iso ero , en minä sinne yllä.

      Poista
  6. Upea muki lautasineen. Olen niin kade teille, Matelle ja sulle, kun osaatte maalata niin kaunista !

    VastaaPoista
  7. Suloinen kuppipari! Olet taitava!

    VastaaPoista
  8. Upea muki asetteineen!
    Tulee niin kesäinen olo syksyn harmauden keskelle taidettasi katsellessa.

    VastaaPoista
  9. Posliinikuppipari on hieno, ei liian korea. Hauskasti kukka menee myös sisälle, sitä ei monesti näe posliinitöissä.

    VastaaPoista
  10. Upeita ovat ja niin taidokkaasti tehtyjä:)

    VastaaPoista
  11. Aivan ihana kuppi ja lautanen. suorastaan romanttinen. Kykkä olet taitava =))

    VastaaPoista

Kommentti julkaistaan tarkastamisen jälkeen. Kiitos käynnistä.

Nyt alkaa blogitauko .

Voi te kaikki ihanat blogi ystäväni ♥ Joudun nyt toistaisesti pitämään taukoa täältä. Olen sairastanut keuhkokuumeen ja se romahdut...