maanantai 11. helmikuuta 2013

Räpikkään vai kynsikkäät?


Taas sain pienen neulomukseni valmiiksi. 
Minulla kun kädet palelee aina niin kesällä kuin talvella.
Sen vuoksi olen ostanut ja neulonut näitä itselleni.
Onko pohjalaisittain kynsikäs vai kainuulaisittain räpikäs.
Helsingissä muistan torimyyjillä oli myös näitä ja
  me siellä niitä kutsuttiin vain sormettomat.

Ihana lanka ei kutita vaikka villa on minulle sellainen kutiava.
Yhdestä kerästä tein joka oli moniväristä.
Tarkasti katselin jotta saan raidat samanlaislle kerroksille.
Pettymys oli iso kun keränloppu olikin aivan erilainen. 
Yläosassa siinä raidoitus ei tullut samanlainen.
Ensikerralla teen kahdesta kerästä jos sitten saisin samanlaiset.

Minulla on nukketehtaalla menossa posliininukkien hionta.
Ensiviikolla alkaa nukkekurssi johon osallistun.
Yritän helpottaa itseäni kun hion nukkekotinukket
 perheen 7nukkea, kaikki osat valmiiksi .
Onkan minulla muitakin nukkeja siellä tehtävänä.
Uusista nukeistani laitan kuvia kun on jotain näytettävää.

Kiitos kaikille jotka olette käyneet täällä ja kiitos kommenteista.
Talvista taikaa  ja mukavia kelejä.
Toivotaan pikkuisen aurinkoa myös.




15 kommenttia:

  1. Kauniit, olkoon nimi sitten mikä tahansa :D
    Ei noissa kyllä haittaa vaikkei raidat mene ihan samoin.
    Mutta jos olet samanlainen kuin minä, niin ymmärrän !!!

    VastaaPoista
  2. Kivat käsineet olet neulonut, lämmittävät mukavasti ja voit kuitenkin jotain tehdä. Auringosta ei ole tietoa, lunta vain satelee lisää. Ehkä huomenna sitten. Mielenkiintoista tuo nukkien tekeminen.

    VastaaPoista
  3. Hyvät kämmekkäät! Itse pidän näitä kesät talvet, siis hanskojen päällä talvella.
    Odotan innolla kuvia tekeillä olevista nukeistasi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kämmekkäät on yksi sana myös noille minun sormettomille, kiitos Heleena.

      Poista
  4. Hei! Minusta olisi kiva jos laittaisit kuvia valmistuksestakin. Eli mitä tarkoittaa hionta? Millä hiot? Miten maalaat jne

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuolta minun sivuilta viimevuodelta elokuun- syyskuun aikana näytin miten käsittelen paperimassa nukkeja alusta alkaen. Hakuna nukkekäsityö.

      Poista
  5. Oletpa ahkera ja taitava kaikissa puuhissasi!

    VastaaPoista
  6. Very beautiful and warm!

    Kisses, Juliëtte

    VastaaPoista
  7. ♥ niin tai näin, mutta nuo on kauniit :)

    VastaaPoista
  8. Onpa ihanat!! Mie tein myös tuollaisesta langasta sääröstimet, tosin ruskea sävy!!

    VastaaPoista
  9. Odotan innolla uusia nukkejasi. Ne ovat niin kauniita ja taidolla teet.

    VastaaPoista
  10. Jännää, tuollaista kainulaista nimeä en ollut kuullutkaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ukko-kultani on pesunkestävä kainuulainen ja hän käyttää aina sanaa räpikkäät. Häneltä olen sen oppinut.

      Poista
  11. Ainakin on lämpimän näköiset, kutsuttakoon sitten millä nimellä vain.
    Sydämellistä Ystävänpäivää Sinulle <3

    VastaaPoista

Kommentti julkaistaan tarkastamisen jälkeen. Kiitos käynnistä.

Nyt alkaa blogitauko .

Voi te kaikki ihanat blogi ystäväni ♥ Joudun nyt toistaisesti pitämään taukoa täältä. Olen sairastanut keuhkokuumeen ja se romahdut...