tiistai 26. helmikuuta 2013

Martta-nukkeja


Nämä Martta-nuket lähtevät kyläilemään.
Saivat kutsun paikalliselta Marttayhdistykseltä.
Toiveena on nähdä nukkeja läheltä ja minun kertovan 
miten Martta-nuket valmistetaan ja niiden historiasta.

Minun Martta-nuket ovat niin sanottuja reproja eli uusiokappaleita.
Suurin nukeista on bebe 4 ja vieressä pula-bebe,
luistelija pieni-Martta ja edessä istuu Pipsa vauva
Vasemmalla pitempi poika on Äkä-poika ja edessä pikkusisko.
Kuvasta puuttuu Matta-nukke Marja sen olen lahjoittanut pois,
sekä Molla joka lähtee myös mukaan on 'kylvyssä'.

Punatukkainen onnimanni ei ole Marttanukke  vaan lähtee myös mukaan.
Sitten mukaan lähtee  yksi vanha nukke jonka olen korjannut
sekä minun lempparinukke.
Kuvia otan myös niistä kun olen ne pölyttänyt, kammannut ja silittänyt.

Nukkeisin asioin olen touhunnut jotta ovat kaikki siistinä lähdössä.
Lomalla olen ja yritän valmistella rästiin jääneitä asioita.
Sillätavoin saan rentoilla viikon kotosalla.

Mukavaa viikonjatkoa kaikille ja kiitos kommenteista.
Uuden lukijan toivotan tervetulleeksi.



16 kommenttia:

  1. Ihania, tosi ihania. Laita kuvia sitten.

    VastaaPoista
  2. Voi miten ilahduin nukkepotretistasi! Siinä kun edessä keskellä istuu ilmiselvästi minun Markettani serkku ties kuinka monennessa polvessa. :D Minulla ei ole kunnon kuvaa Marketasta, mutta blogistani löytyy Anni-nukesta kuva ja pieni tarinakin. Jos kiinnostaa, niin kurkkaapa tänne http://lankapirtin.blogspot.fi/2009/04/wanhoja-muistellen.html

    VastaaPoista
  3. Pitäähän sitä nukkienkin siistiytyä, kun on kerran kyläilykutsu tullut.
    Upeita ovat nuo nukkekotitaulut! Taidokkaasti maalattu!

    Hyvää loman jatkoa!

    VastaaPoista
  4. Kiva kun nuo ihanuudet pääsee matkalle ja toistenkin ihailtavaksi :)

    VastaaPoista
  5. Aivan ihastuttavia nukkeja ja tuo luistelija tyttönen on niin valloittavan ihana:)

    VastaaPoista
  6. Ihania nukkeja sinulla, tulee lapsuus mieleen tuosta punapukuisesta luistelijanukesta, yhdellä ystävistäni oli lapsena tuollainen lusteluasu ja me muut aina ihailimme sitä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Luistelija- 'Kiran' puku on kopio minun lapsuuden ystävän luisteluasusta. Hänellä oli nuo reunusturkikset valkoista kania. Minun nukelle ovat kettua.Hänen puku oli paksua punaista samettia, noin pienelle nukelle liian painavaa, joten keinikuitua käytin.

      Poista
  7. Mukavaa kyläreissua marttanukkin kanssa, kun näyttävät malttamattomina odottavan kylään lähtöä :)

    VastaaPoista
  8. Joskus voisin minäkin osallistua Martta-nukkekurssille - niin ihania ne ovat! Hienoja olet saanut aikaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Martta-nukkeja voi tehdä verkko-kurssina myös. Kankaanpään kansalaisopiston alaisuudessa. Minä olin vuonna 2009 tapaturmassa ja tein verkkokurssilla Äkä-pojan ja pula-beben kotona opintopiirin neuvoilla.

      Poista
  9. Valtaisan upea katras! Martta-nukeista olen tehnyt vain Pipsa-vauvan ja antanut sen eteenpäin.

    VastaaPoista
  10. Vastaukset
    1. Niin minäkin ja meitä on monia joille Martta-nukke on se oikea nukke.

      Poista
  11. Very beautiful dolls!!

    Kisses, Juliëtte

    VastaaPoista
  12. Nämä nuket olenkin nähnyt ihan livenä kaikki <3.

    VastaaPoista

Kommentti julkaistaan tarkastamisen jälkeen. Kiitos käynnistä.

Nyt alkaa blogitauko .

Voi te kaikki ihanat blogi ystäväni ♥ Joudun nyt toistaisesti pitämään taukoa täältä. Olen sairastanut keuhkokuumeen ja se romahdut...