lauantai 15. joulukuuta 2012

15. luukku


Voi kuinka ramasee ja joulupukki päätti ottaa ettonet.
Pientä touhua on ollut jo monta viikkoa ja meno senkun kiihtyy.
Muori keitti hyvän puuron ja piparikin tuli jälkiruuaksi.
Joten hetki huilaamiseen ja sitten konttuuriin töihin taas.
Tontut ne ovat töissä pajoissa  ja pukki on heille vain neuvojana.

Joulupukki on saanut postia paljon ympärimaailman.
Hän lukee niitä toimisto-tonttujen kanssa ja yrittää vastata niihin myös.
Lahjalistojakin on tutkittu ja raporttoivilta-tontuilta on kuultu asioita.
Nyt vain kuiskitaan , koska joulu on salaisuuksien aika.

Lunta on tuntureissa paljon ja myös kuulemma siellä etelä-suomessakin.
Siksi varmaan on paljon toiveita noista ulkoiluvälineistä.
Tonttu-lapsetkin tykkäävät kelkoista, suksista ja luistimista.
Onhan noita hienouksiakin kuin lumilautoja ja jääkiekkovälineitä .

Hei se on hulinaa huisketta ja välillä tonttuset pistää leikiksi.
Äänenavaustakin on tehty koska joululaulujakin lauletaan paljon
Kirkoissa on yhteislaulutilaisuuksia, kauneimmista joululauluista.
Nyt soi ja kaikki laulamaan laulua joulun ihanan.
Joulu-pukin lempilaulu on ' joulu-pukki valkoparta  vanha ukki'......
huomiseen...




9 kommenttia:

  1. Ihana kertomus ;) Vaikkei tuntuskaan joululta, niin täällä on jouluinen olo ;)

    VastaaPoista
  2. Pukin onkin parasta nyt huilata ja kerätä vain voimia aattoiltaan!

    VastaaPoista
  3. Niinpä, jännityksellä moni pieni tähtisilmä odottaa jouluaattoa:)

    VastaaPoista
  4. On se hyvä, että pukki osaa joskus otta rennostikin :)

    Kiitos hauskasta runosta, alkoi vaan naurattaa se "pikku anneli" , minä kun olen 172cm pitkä .)

    VastaaPoista
  5. Minä olen saman mittainen ja koska joku minuakin pikkuiseksi kutsuu niin kyllä minä sinuakin saan niin sanoa, vai....

    VastaaPoista
  6. Hauska joulutarina, kiva keksintö.

    VastaaPoista
  7. Tämä pukki on minun lemppari sinun nukkekatraastasi =)

    VastaaPoista

Kommentti julkaistaan tarkastamisen jälkeen. Kiitos käynnistä.

Nyt alkaa blogitauko .

Voi te kaikki ihanat blogi ystäväni ♥ Joudun nyt toistaisesti pitämään taukoa täältä. Olen sairastanut keuhkokuumeen ja se romahdut...