perjantai 31. elokuuta 2012

Nukkeilua


Matleena nuken tein keväällä kurssilla ja osittain kotona.
Nukke on Piitu Nykopp'in paperimassa-nuken muotoilu.
Suloinen lapsi vaan jokin siinä ei ollut mieleeni.
Olen katselemisen tuloksena tullut siihen päätelmään, jotta silmissä on vikaa.
Työpöydällä on nukkemaalit esillä kun olen maalaillut niitä uusia nukkeja.


Siispä hiosin ja maalasin silmät uusiksi.
Nyt hänellä on lempeä ilme ja kauniit silmät , aivan kuin uusi nukke.
Kauan se kesti ennenkuin tajusin minkä olin maalannut väärin.
Nyt tykkään Matleenasta.


Olimme huutokaupassa ja yritin saada itselleni vanhaa nukenkehtoa.
Meklarin huutojärjestys oli hitaan puoleinen .
Kaksi ja puolituntia olimme ja kehtoa ei vain tullut myyntiin.
Emme jaksaneet enempää olla mutta onneksi sain tuon kellon halvalla.
Olen aina sanonut jotta pitäisi maalata tuollainen kello koristeeksi.
Nyt sain posliinikellon jossa on kultausta paljon minun harakkamaisuuteen.
Siispä aikaa katselen uudesta kauniista kellosta.

Kiitos kaikille kommenteista ja käynnistä täällä.
Toivotan ihanaa syyskuun alkua kaikille.


14 kommenttia:

  1. Arastelevasta Matleenasta tuli samalla veikeän hymyilevä. Todella ihana!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On se todella pienistä vedoista kiinni kun nuken ilme muuttuu täysin.

      Poista
  2. Matleena on oikein nätti tyttö nyt. Ja kaunis on pukunsakin. Pienestä se on kiinni maalaushommissa.

    VastaaPoista
  3. Totta.. varmaan tässäkin tapauksessa voi sanoa.. silmät on sielun peili. Matleena on oikein suloinen neitokainen!

    VastaaPoista
  4. Aivan ihana ilmeikäs Matleena <3-olet kyllä taitava nukentekijä ja kaunis on tuo kellokin.

    VastaaPoista
  5. Tosi kiltin ja lempeän näköinen tyttönen.
    Upean kellon löysitkin :)
    Mukavaa alkanutta syyskuuta !

    VastaaPoista
  6. matleena on herkkä.
    kello tosi löytö,ihana.
    Mukavaa syyskuuta!

    VastaaPoista
  7. Onpa kaunis nukke ja tuo ilme on todella onnistunut tähän valuun. Nykoppilla on mielestäni kivoja malleja myös. Minulla vielä vaiheessa tuo hankinta.

    VastaaPoista
  8. En tiedä saako niitä Nykoppin valuja muualta kuin häneltä itseltä. Minä olen ostanut minun opettajan kautta tuon Marleenan. Taito-keskun Jyväskylästä olen myös ostanut niitä. Nykoppin nuket ovat mielestäni tosi suloisia ja pidän niistä erityisesti. Ala-Loukon nukeissa on jotain samaa ja johtuu siitä ,että on saanut oppinsa Nykoppilta. Sirpan nukkevaluja saa ostaa hänen pajastaan.

    VastaaPoista
  9. Joo se on joskus niin pienestä kiinni! Suloinen ja herttainen tyttö!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sinulla pieni ylläri kun maalattavat nuket tulee pian väliaikakuvaan. Mutta kun tuo homma on pienestä kiinni se on hidasta.

      Poista
  10. Onpas suloinen nukke! Ilme on aivan erikoisen onnistunut! Jos saan sanoa, niin jotenkin muistuttaa presidentin rouvaa... toivottavasti ei loukannut sinua?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En minä sanoistasi loukkaannu , ihanaa kun koit sellaista yhdennäköisyyttä.

      Poista
  11. Upea Matleena!
    Ensin hänellä on vähän alakuloinen katse, mutta onneksi hän sai sinun siveltimen kautta iloa silmiin.
    Tuo kello on kaunis. Kyllä siitä passaa aikaa seurailla.

    VastaaPoista

Kommentti julkaistaan tarkastamisen jälkeen. Kiitos käynnistä.

Nyt alkaa blogitauko .

Voi te kaikki ihanat blogi ystäväni ♥ Joudun nyt toistaisesti pitämään taukoa täältä. Olen sairastanut keuhkokuumeen ja se romahdut...