maanantai 13. kesäkuuta 2011

Olenko jo Muumiutunut ?


Arvotan hyvin paljon Tove Janssonin taitoa vain muutamin vedoin luoda nuo mainiot Muumit. Tarinat joihin kuvitus kuuluu on kasvattava ja sillä on aina opetus tarkoitus.
Minä en ole erityisesti mikään Muumi-fani, mutta kaupassa näin tämän ja totesin, tuon minä haluaisin.
Jotenki se on juuri kuin minä jolla on harakan mieli ja romanttisia  ajatuksia. Värikin jotenki natsaa nyt minun sielunmaisemaan. Olenhan tosi tätisininen mutta nyt menisi tuo vanhanrosan sävykin. Kesä tekee jotenkin hömpäksi kait.


Kysyin ukko-kullalta mikä hänestä olisi kiva ja hän piti tästä. Tuo on kuva jossa oli aikoinaan teksti,    kukahan lohduttaisi Nyytiä.  Tykkäsin myös siitä vaan on se jotenki arkisempi minulle.

Entisaikaan eli kauan sitten luin sarjakuvia Muumeista. Kävin Lillanissa katsomassa kun Pöystit esittivät Muumeja ja mukana oli ihana Elina Salo. Siitä on siis kauan aikaa. Koko Muumius jotenki jäi taakse ja unhoittui. Yht'äkkiä taas tuli uusi nousukausi ja lapsista Muumit olivat tosi ihania. Aloin syrjäsilmin katselemaan, että onko ne nyt niin ihania. Hesarikin julkaisi Muumi-sarjista ja aloin sitä lukemaan. Jokin sai taas mielenkiinnon ja olen hämmästynyt kun tykästyin. Siksi varmasti nämä uudetkin astiat ovat mieleeni ja samoin se mustavalkea astiasto Muumeista.

On meidän kotimme ovella ollut tuo pieni Muumitaulu n. 30 vuotta. Saimme sen aikoinaan ystäviltämme lahjaksi ja siitä asti on ollut ovikoriste. Sopii meille jotenki ja kertokoon, että täällä asumme.
Tuo posliinikello on Kansallis pankin jokin lahja. Siinä sen viehätys, kellolla voi soittaa ja tosi kaunis väri, koboltti ja kupari. Onhan se myös historiallinen, ei ole Kansallis pankkia olemassakaan.

Näi jutustin sateen raikkaassa päivässä. Kiitos sinulle joka viestin jätit ja kiitos kaikille jotka sivuilla käy.
Toivotan mukavaa viikonalkua


5 kommenttia:

  1. Muumit ovat suosittuja kautta maailman, esim. ruotsalaiset ja japanilaiset ovat niihin tykästyneet. Sukulaissieluja taidamme olla, jos tunnet itsesi pyryharakaksi, minä kun monta kertaa ajattelen olevani se viuluaan vinguttava heinäsirkka, joka ei jaksa raataa kesähelteillä talven varalle niin kuin se ahkera muurahainen, joka toruu sirkkaa kevytkenkäiseksi uurastaessaan varastojensa kartuttamisessa (vanha satu). Onneksi ei enää tarvitse niinkään ajatella, kun "ruuhkavuodet" ovat takanapäin (jolloin kylläkin tuli uurastettua monta kertaa lähes voimien ylärajoille saakka jos realistisia ollaan).- Kauniit nuo ovenpielikoristeet!

    VastaaPoista
  2. Minä olen ollut muumifani jo pitkään. Ihailen Tove Janssonia taiteilijana, miten upeita ovat hänen työnsä.Sekä kirjailijana, että kuvataiteilijana.

    VastaaPoista
  3. Tyttäreni rakasti muumeja ja siksi meillä on aika monta muumimukia ja kaikenlaista mmumitavaraa. Yksi muumimuki minulla oli mukana Lastenklinikalla tyttäreni sairastaessa. Sen joku sitten sieltä vanhempien huoneesta pölli, mutta ostin vielä tilalle uuden samanlaisen.

    VastaaPoista
  4. Minä olen ostanut pikku tyttösille Muumi astiastoja. Onhan niitä jo aika paljon, nyt on vain hankalampi saaha, kun pitäs olla matala ja syvä lautanen ja muki samaa.

    VastaaPoista
  5. En ole niin seurannut noiden astioiden saatavuutta. Ihmettelen eikö sarjoihin ole mukin kuvalla olevia lautasia? On muuten sääli jos niin on. Kyllä lapset niistäkin tykkää.

    VastaaPoista

Kommentti julkaistaan tarkastamisen jälkeen. Kiitos käynnistä.

Nyt alkaa blogitauko .

Voi te kaikki ihanat blogi ystäväni ♥ Joudun nyt toistaisesti pitämään taukoa täältä. Olen sairastanut keuhkokuumeen ja se romahdut...