perjantai 3. kesäkuuta 2011

Kesäkuu toi kukki pihaani

Tänään kauniin päivän innostamana, laitoimme pihalle ukko-kullan kanssa kesäisiä kukkia. 
Tämä on meidän pihasta , jossa on kivistä tehty kukkapenkki ja siihen laitoimme rukuissa kukkia.
Minä laittaisin enemmänki kivisiä pihoja vaan ei sovi tälläiseen maalaiskaupunki rivitaloon.
Etualalla on minun ihana yorkki-poikapatsas. Se on muistona ajoista kun koiruutemme vielä elivät.
Minulla on keräilynä ollyt kaikenlaiset yorkki asiat ja erityisesti postikortit.
Puinen siili ovensuussa ja puutarhatonttu 80-luvulta ovat vanhan kotimme peruja.

Tämä on terassin puolelta , ihanan värisiä pelargonioita laitoin.
Iso lumpeenkukka on omatekemässäni saviruukussa jossa pikku Myy vahtii kukkaansa.

Ihanan näköistä tuli jahka vielä kasvavat niin sitten se kasvien runsaus tekee sen kesän tunteen.
 Onneksi ovat lupailleet lämpöistä vaikka jonkin verran sadekuuroja.

Olen tässä viettänyt vähän sellaista laiskaa aikaa, jotenki se näyttelyn pystytys vein kaikki voimat.
Piti muistaa sata asiaa koska halusin kaiken juuri minun näköisen jäljen näkyvän.
Nyt olen tässä vain huokaissut ja tehnyt ihan erijuttuja, ettei tulisi paineita.
Kävijöitä on ollut mukavasti ja lapsia aika paljon.
Olin taas kertomassa yhden koulun lapsille nukeista ja tarinoita niistä.
Tänään yksi isä kaupassa kertoi, että heidän poika oli kovasti innostuneesti kertonut mitä kaikkea oli nukeistani kuullut näyttelyssä.
Mieleni tuli hyväksi koska oli kysymyksessa 7 vuotias poika.
Tytöt ne tykkää ja kertovat minulle omista nukeistaan ja se vasta ihanaa on.
Näyttelyn myötä olen saanut taas uudenlaisia näkökulmia lasten ajatuksiin.
Täällä maalla ovat nuo ala-aste ikäiset vielä lapsia, eikä jo varhaiskypsiä koviksia.

Toivotan sinulle mukavaa kesäkuun alkua ja kiitän kun kirjoitit viestin minulle.



9 kommenttia:

  1. On se kivaa, kun saa laittaa pihaa kesäkuntoon! Tuo kivipenkki on mukava keksintö. Pelakuusi ovat ihania. Ei ihme, että näyttelyasiat vievät voimasi, onhan se iso voimainponnistus saada sellainen pystyyn. Että lahnastele vaan kaikessa rauhassa. Kyllä se tekemisen into tulee taas.
    Hyvää viikonloppua!

    VastaaPoista
  2. Kiitos kyllä olenki jo ollut ihmeen laiska. Tänään olin kylässä siis sain vain olla .Kirpparia kiertelin ja löysin 22 oikein vanhaa hienoa pitsinenäliinaa, siis nukeille alusasuja tulossa.

    VastaaPoista
  3. Ai kun ihanaa! Kunpa osaisin minäkin. Ompeletko käsin, luultavasti?

    VastaaPoista
  4. Kyllä ompelen pääasiassa kaiken käsin. Vain joitain isompien nukkien vaatteiden suoria saumoja uskallan koneella ommella. Tuo ompelukone on sellainen arvaamaton jotta en ole siinä kovin hyvä.

    VastaaPoista
  5. Kivat puutarhapatsaat ja ihanat kukat! Kaunista!

    minäkin ompelin yhteen aikaan nukkejen alusvaatteet käsin ja muistan, miten yhdessä näyttelyssäni joku vierailija ihmetteli miten joku nykyaikana ompelee vielä jotain käsin. Tosin tuo nukkenäyttelyni oli jo joskus 1993!

    VastaaPoista
  6. Pitää vielä kysyä siitä lehtikirjoituksesta, kun en muista mistä postauksestasi siitä luin, että onko se kirjoitus ollut Keskisuomalaisessa vai missä ja milloin? Lukisin sen jutun mielelläni. Sen lehden voisin ehkä löytää jostain Helsingin lukusaleista.

    VastaaPoista
  7. Marja-Leena laitoin viestiä mailiin.

    VastaaPoista
  8. Kyllä. Perille tuli. Kiitos! Vielä en ole ehtinyt asiaan tutustua paremmin. :)

    VastaaPoista

Kommentti julkaistaan tarkastamisen jälkeen. Kiitos käynnistä.

Nyt alkaa blogitauko .

Voi te kaikki ihanat blogi ystäväni ♥ Joudun nyt toistaisesti pitämään taukoa täältä. Olen sairastanut keuhkokuumeen ja se romahdut...