torstai 26. toukokuuta 2011

Nukke- ja nukkepostikortti näyttely

Nyt viimeinkin se minun kokoelmieni näyttely on avattu. Monta mukavaa tuttua sain halata ja olen kiitollinen heidän läsnäolosta. Siten sai juhlantuntua ja tunnelma oli ihana.

Tämä alaston nukke oli kymmenvuotiaiden poikien yksi suosikkeista  ja kolme muutamaakin hiukkasen enemmänki alastonta . Kännykkäkamerat oli ahkerassa käytössä. Jotenki en ollut osannut edes kuvitella, että paperinukketaulu jossa nukella on paljaat rinnat voi saada sellaisen ryntäyksen. Vielä olisin ymmärtänyt ehkä jotenki hiukan vanhemmista pojista, nämä oli vielä "vasta tissistä vieroitetuja". Kyllä tyttöjä nauratti moinen tirkistely ja me aikuiset olimme suorastään hämmentyneitä. Hyvä kokemus, nyt tiedän mikä on pikku poikien suurinta ihailua, paijata pronssipatsaan tissejä.


Tässä esillä olevista postikorteista huono kuva, koska kaikki on isojen pleksien suojassa. Valokuvaaminen oli aika hankalaa jos ei heijasteita saa pois. Kortteja on 120 klp siis kiinnotuneille pieni makustelu tuokio.


Tässä tämä minun Harikka-poika joka on myös mukana näyttelyssä. Nukke on nukkekotinuken kokoinen. Tein punertavat hiukset ja viiksi- ja partaletin. Alusvaatetus on myös minun tekemät. Tuon upean nahka-asun teki minun naapuri joka on näpsäkkäsorminen nainen. Lisäksi on upeat saappaat,moottoripyörälaukku sekä kypärä. Tosi hyvin toteutettu  kokonaisuus. Harikkapyörän ostin kirpparilta ja on aivan oikean kokoinen.

Lapsia on käynyt jo ensihetkistä asti paljon ja siitä olen iloinen. Heillehän nuo nukkeasiat juuri kuuluu ja tietysti tälläisille hassahtaneille lapsenmielisille aikuisille. Nyt voi joku taas sanoa ,että olen hölmö kun olen noihin nukkeihin hurahtanut. Onneksi moinen ei minua haittaa ja nukkeja teen omaksi iloksi ja joskus ne saa lapset joilla ei ole ollut nukkea.

Kiitos sinulle joka vierailet sivulla ja tietysti kommenteista. Toivotan kaikille mukavia päiviä ja luultavasti tarvitsemme sateensuojaa.


5 kommenttia:

  1. Kiva postaus. Alkoi ihan kiinnostaa, millaisia voivatkaan olla paljasrintaiset paperinuket. En taida olla koskaan nähnyt semmoisia. :)

    VastaaPoista
  2. Menestystä ja paljon kävijöitä näyttelylle!

    VastaaPoista
  3. Ei ollenkaan hassahtanutta minun mielestäni, vaan tosi mukavaa tuo harrastuksesi! Vaatii taitoa tehdä nukkeja ja vaatteita. Voi vain ihailla! Lapsillehan näyttelysi on unelmien toteutumista.

    VastaaPoista
  4. Valitettavasti en ole kuvannut nukkea. Se on suuressa kehyksessä, mustalla pohjalla, johon on tehty myös lasin päälle tuunattuja juttuja. Paperinuken on tehnyt nuori artesaani opiskelija loppu töinään. Jos sen leikkaisi irti ja liimaisi. Nukella on vartalon molemmat puolet ja vain pikkarit jalassa. Mukana arkissa on myös iltapuku ja jokin muu leninki

    VastaaPoista
  5. Ihania nuo sinun tekemät nuket. Varmasti on lapsilla ollut mukava näyttely.

    VastaaPoista

Kommentti julkaistaan tarkastamisen jälkeen. Kiitos käynnistä.

Nyt alkaa blogitauko .

Voi te kaikki ihanat blogi ystäväni ♥ Joudun nyt toistaisesti pitämään taukoa täältä. Olen sairastanut keuhkokuumeen ja se romahdut...