maanantai 9. toukokuuta 2011

Hattu-taidetta


Mielestäni hattukin on taidetta, varsinki nuo entisaikaiset. Tuotakin hattua tein monta päivää
melkein tuli epätoivo. En ole saanut varsinaisesti mitään opetusta  noihin hattuihin.
Olen vain yrittämisen kautta niitä tehnyt. Materiaali vaikuttaa myös paljon. Vuorisilkki
ja luonnonsilkki ovat tosi vaikeita niiden valtavan purkaantumisen vuoksi.


Tämä nukke on antiikki repro AM 390 jonka tein toissa syksyn kurssilla.
Hän sai nimekseen Ameli'e.

Nukke on saanut kaikken vaatetuksen ja valokuvassakin kävi.
Odottelee hetkeä jolloin pääsee vitriiniin näytille.
Vaatetus on luonnonsilkkiä joka on kaunista roosaa.

Muuten kun eilen saimme nuo näyttelyyn menijät kuvattua.
Havahduin, että olen uskomattoman paljon käyttänyt vaaleaa roosaa.
Siksi se minua kummastuttaa koska olen sellainen sinisenvärin  rakastaja.
Nuorena olin pukeutunutkin sinisiin vaan nyt on oma pukeutumisvärini
muuttunut enempi lilaan, harmaaseen, ruskeaan ja mustaan. Olen värianalyysin mukaan
talvi-ihminen ja  minulle sopii niin voimalliset värit.

Tänään nautin itseni hemmottelusta ja menen kampaajalle.
Saan uuden helpon kesäisen ilmeen ja  nauttia kun joku tekee sen minulle.

Kiitos sinulle joka jätät kommentteja, ne suuresti minua ilahduttaa.
Toivotan mukavaa viikkoa, oliskohan jo kesäistä....


3 kommenttia:

  1. Oletpa saanut aikaan hienon nuken! Ja mitä näpertelyä onkaan ollut vaatteitten tekeminen, varsinkin hatun:) Kannattaa kyllä tehdä itse, ostettuna ne ovat kalliita. Tiedän, kun olen yhden ostanut.

    VastaaPoista
  2. Aina vaan huokailen, kun olet niin taitava. Taas on niin edustava hattu leidillä:) Mie en voi käyttää lilaan vivahtavaakaan ja keltaista inhoan jostain syystä.

    VastaaPoista
  3. Kaunis, kaunis ja niin huolellisesti ommellut vaatteet. En varmasti osaisi, ilman kädestä pitäen opastusta. Minulla jääkin yleensä nuket ilman vaatteita. Lupaan kunnostautua, jonain päivänä...
    Tuo näyttely on kyllä hieno asia!

    VastaaPoista

Kommentti julkaistaan tarkastamisen jälkeen. Kiitos käynnistä.

Nyt alkaa blogitauko .

Voi te kaikki ihanat blogi ystäväni ♥ Joudun nyt toistaisesti pitämään taukoa täältä. Olen sairastanut keuhkokuumeen ja se romahdut...