tiistai 18. tammikuuta 2011

Postikorttipäivä.

Postipoika toi mukavan paketin Siniltä. Sain monta mukavaa korttia noita minun keräilemiä aiheita. Postikorteissa olen niin sanottu aihekeräilijä. Välttämättä ei ole tärkeää kenen tekemästä kortista on kyse. Tietysti olen onnellinen kaikista niistä upeista taiteilijoista joiden tekemiä postikorttikuvia minun korteista löytyy. Tuossa yllä olevassa kuvan korttiaiheista on ensin kampaajakortti ja vasemmalla kun itse hiuksiaan kampaa. Näillä aiheilla aikoinaan aloitin postikortin kerääjän taipaleen. Sitten nuo kaksi peseytymiskorttia ovat ihania ja varsinkin tuo joulupukin kylpy. Toinen on Mary Cassattin nainen peseytyy. Nämä aiheet ovat minun keräilyaiheitteni lemppareita.

Aloittaessani nukkien tekemisen minun postikortti-ystävä lähetti minulle nukkekortin ja kirjoitti, että nyt minun täytyy aloittaa keräämään myös nukkekortteja. Siitähän se lähti ja nyt niitä on jo mukavasti kerääntynyt. Aina kun saan uuden nukkekortin on kuin pieni onnenhippunen olisi poskeani pyyhkäissyt. Hyviä olivat nämä Sinin lähettämät kortit. Vasen yllä on joulukortti sarja joka on ollut iso nippu josta on repäisty postikortti kerralla irti. Muistona on reunoissa kulkevat hakaset. Vieressä on invaliidiliiton hyväntekeväisyys postikortti. Alhaalla vasen on museo miljööstä otettu valokuvakortti, jossa hauskoja nukenvaunuja. Oikealla pahvikortti jossa pikku-neiti nukkuaan hoivailee. Kortin kuva-aihe jostain -50 luvulta.

Näin minun keräilijän mieleni nautti postikortti annoksestaan ja ja sujautan ne mappiin talteen. Aina välillä käyn katselemassa kaikkia ihania postikorttejani ja usein saan vielä muistella keneltä sainkaan minkäkin kortin. Mielestäni me keräilijät olemme onnellisia ihmisiä, kuten keräilijä Kari Rahiala kirjassaan kertoo. Ei ole tärkeää mitä kerää vaan mikä omasta mielestä innostaa ja suo vähän nautintoakin.
Mukaavaa viikkoa kaikille. Muistutan totuus on ,että jokainen kerää jotain. Mieti ja katsele kotonasi mikä olikaan se sinun juttu jota keräät ;o

5 kommenttia:

  1. Hienoja kortteja oot saanu! Mieluummin kattelen ympärilleni sillä silmällä mitä joutas mäkeen:)

    VastaaPoista
  2. Kiva että nuo muutamat korttini ilostuttivat sinua! Tuo joulupukki kylvyssä on kyllä mainio!

    VastaaPoista
  3. Ihania kortteja. Itse olen pitänyt korttien keräilyssä taukoa. Mutta keväämmällä on täällä Jyväskylässä Antiikki + käsityömessut, joten ehkä sieltä tarttuu kortteja mukaan.

    VastaaPoista
  4. Minäkin kerään nukkekortteja! Ja muitakin. Olen mukana myös postcrossingissa.

    VastaaPoista
  5. Voi minä olen postikorttien keräämisen aloittanut 70-luvulla. Nuket ovat ollet vajaa kymmenen vuotta postikorttiaiheissani. Nukkekortit ja nukkien tekeminen on posliininmaalauksen kanssa isoin harrastukseni. Vaan käsillä tekemistä oikeestaan mitä vain on intohimoni.Pieni rajoitus on reuma käsissäni, ihanan pientä en pysty tekemään mutta yritän ♥

    VastaaPoista

Kommentti julkaistaan tarkastamisen jälkeen. Kiitos käynnistä.

Nyt alkaa blogitauko .

Voi te kaikki ihanat blogi ystäväni ♥ Joudun nyt toistaisesti pitämään taukoa täältä. Olen sairastanut keuhkokuumeen ja se romahdut...